In deze video gaan we de niet-financiële informatie van een bedrijf bespreken. We zullen de belangrijkste kritische succesfactoren bespreken, en dat deze gemeten kunnen worden aan de hand van prestatie-indicatoren.
5. Niet-financiële informatie

Iemand die een belang (Engels: stake) heeft bij het functioneren van de organisatie.
Informatie uitgedrukt in cijfers (omzet, kosten, etc.)
Niet-financiële informatie verschaft inzicht in de prestaties van ondernemingen, zoals de impact van de onderneming op het milieu
De jaarrekening is een rapportage van de financiële informatie
Het bestuursverslag is een rapportage van de niet-financiële informatie
Het jaarverslag bestaat uit de jaarrekening en het bestuursverslag
Het identificeren van risico's binnen een bedrijf en het opstellen van maatregelen om deze risico's in te perken
Dit zijn bezittingen die niet-tastbaar zijn (zoals patenten, software, etc.)
Geven aan welke activiteiten essentieel zijn voor het succes van de organisatie op langere termijn
Kritische succesfactoren worden gemeten aan de hand van prestatie-indicatoren
Communicatie binnen een bedrijf
Ttime wil zich aansluiten bij Thuiswinkel Waarborg om zo een keurmerk te ontvangen. Het mogen gebruiken van een "keurmerk voor online winkelen" is voor Ttime een prestatie-indicator.
Geef een kritische succesfactor (ksf) die past bij de prestatie-indicator 'bezit van een keurmerk voor online winkelen'. Motiveer het antwoord.
Voorbeeld van een juist antwoord is:
De bijbehorende kritische succesfactor is veilig/betrouwbaar winkelen. De veiligheid/betrouwbaarheid is bepalend voor het succes van het bedrijf. Het mogen gebruiken van een keurmerk voor online winkelen is een indicatie daarvan.